tiistai 20. maaliskuuta 2012

Liinavaatekaappi

Äkkiä tuo aika lennähtää, miniaskartelut ovat joutuneet väistymään muiden asioiden tieltä. Tämä on kyllä niin kiva harrastus ettei tätä voi lopettaa. Nautin kun sain eilen tehtyä tämän kaapin alusta loppuun valmiiksi.

keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Kuurausvälineitä ja kalusteita

Alkuvuosi on mennyt sairastellessa, mutta eilen pääsin kerhoon pitkästä aikaa. Teimme harjoja ja kyllä oli kivaa. Viimeistelin omani kotona. Mittatikku unohtui kuvatessa, juuriharja on 21 mm pitkä.
Tuoli on ruotsalaisen Kottetoysin kitistä. Rengille tekemäni kengät kiillotuksessa.

Harjamateriaalit: Liimaa pensselinharjaksiin, odotetaan että liima kuivuu ja leikataan liimattu nippu saksilla irti. Liimataan puuosaan, tässä on 2 kahvitikkua päällekäin. Naru on marketin pakkausnarua, jonka olen liimannut pätkä kerrallaan puuosaan ja liiman kuivuttua tasoittanut pätkät ja neulalla hajottanut narun. Partasudin kahva on ihan akryylimaalia.

Tuolit olen tuunannut Eurominin valmistuolista käsinojat poistamalla. Tyyny on ensimmäinen silkkinauhakirjontatyöni. Ihania tekniikoita on niin paljon ja aikaa niin vähän!

torstai 5. tammikuuta 2012

Hatturasioita

Nämä ovat kartonkia, paperia ja akryylimaalia. Kansi on avattava. Mukavaa päivää!

lauantai 31. joulukuuta 2011

Kiitos ja Onnellista Vuotta 2012!

En ole uskoa tuota puolessa vuodessa kertynyttä lukijamäärää, kiitos teille kiinnostuksesta ja kommenteistanne. Olkoon ensi vuosi meille kaikille suotuisa, antoisa ja onnellinen!

Ullakon lastenhuone valmistui viime päivinä rakennustöiden osalta. Tämä taitaa olla lähinnä tyttöjen huone. Syreenikujan tontut heräsivät viimein talviunestaan ja saivat koristeltua tuon Riika Paakkunaiselta saadun ihanan kuusen. Pienet korikalusteet ovat Anna-Liisa Soikalta.

keskiviikko 7. joulukuuta 2011

Sininen makuuhuone

Kartanonrouvan makuuhuone alkaa olla suurelta osin valmis. Se onkin ollut tekeillä yli kolme vuotta :) Sänky tykötarpeineen valmistui vihdoin itsenäisyyspäivän viikonloppuna. Kuvaaminen onnistui vain jalustan kanssa, kun valotusaika vaihteli 1/8 ja 1/4 sekunnin välillä. Välillä pilvipeite hieman rakoili, joulukuunkin valo voi olla kaunista.

Silkkiä, pitsiä, liimaa ja tärkkiä. Sänkyverho pysyy tärkin ansiosta itsekseen pystyssä katon ja lattian välissä, mutta sehän ei näy kuvassa ... Rauhallista viikkoa. 





tiistai 22. marraskuuta 2011

Kartanonherra tuli kotiin

Kartanonherra tarkastaa talonsa huone huoneelta, rakennustyöt tuntuvat kestävän luvattoman kauan. Tämä on luonteikas nukke, hänen ilmeensä tuntui muuttuvan suopeammaksi vaatteiden myötä. Nukke on Tarun muotoilema ja sain hänet vihdoin vaatetettua.

Löysin vasta hiljattain Lea Frisonin uuden blogin. Käykää katsomassa mitä ihanaa hän loihtii tavallisesta, Suomessakin kaupan olevasta talosta!




lauantai 19. marraskuuta 2011

Mies vaatteissa

Nyt olen ylittänyt itseni. Ensiksikin minähän en ompele, toiseksi tämä(kin) Tarun nukke on lojunut kaapissa vuosia ilman vaatteita, kolmanneksi tämä oli erinomaisen hankalaa. Paidassa ja liivissä on vain etuosa, jonka ompelin nuken selän ympäri. Paidan irtohihat olen ommellut vain ranteen ympärille hihansuusta pilkistämään. Takissa on vuori kaulusta myöten. Lopuksi liima pelasti takinliepeet ja kaulukset enemmältä liehumiselta. Seuraavan takin yritän tehdä yksinkertaisemmin niin ettei nuken kaula katoa kokonaan. Housut, liivi ja takki ovat villaisen pukukankaan näytepaloista, paita ja solmio ovat silkkiä.



maanantai 14. marraskuuta 2011

Nukke- ja nallemarkkinoilta 6.11.

Kävin minäkin Vanhalla ja tässä ovat hankintani. Ihana posliininukke ja punasaviruukku ovat tietenkin Tarulta. Olisikohan neito nuori kartanonrouva? Sinikuvioiset ruukut ovat Nukkelasta ja pitsit sekä kankaat useilta eri myyjiltä. Kiitos järjestäjille ja myyjille kivasta tapahtumasta.

sunnuntai 16. lokakuuta 2011

Ulko-ovi kaipasi jotain

Kokeilin eilen ääriviivatarraa ja lasimaalausvärejä, ehkä vähempikin määrä kiemuroita olisi riittänyt. Lisäsin myös kolkuttimen, vetimet ja lukkopesät. Nukke on saanut kengät, jotka liimasin suoraan jalkoihin nahkasuikaleista.



sunnuntai 9. lokakuuta 2011

Lelulaatikko

Lelulaatikko on pahvia ja paperia, maalattu akryylein. Ohje ja printti löytyvät täältä. Kannen rakenne estää sitä sulkeutumasta täysin, leluja täytyy kehittää vielä paljon lisää. Nallen takana olevan fimo-nuken olettekin jo nähneet, toiset nuket tein aikaisemmin kerhossa. Pää on puuhelmi ja muu osa paperipäällysteistä metallilankaa, jonka ympärille olen kieputtanut muliinilankaa. Vanhoja juttuja, esittelen nyt vasta tässä.

keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Suurisilmäinen nalle ja lasikuulat

Eilen kokeilin neulahuovutusta pitkästä aikaa, oikeastaan tein loppuun tämän kesken jääneen nallen. Silkkinauha oli konstikas saada paikoilleen, onnistui sentään. Pitäisi varmaan hankkia pienempiä helmiä silmiksi. Susanna jakoi kerhossa ihania lasikuulia, kiitos!

sunnuntai 2. lokakuuta 2011

Peilipöytä makuuhuoneeseen

Käsilaukku, viuhka ja hiuskampa ovat Cillalta. Kaulanauha (suomalaisen tekijän nimi kadoksissa) ja purnukat ovat samoin ostettuja. Puisen tarjottimen sisältöineen olen itse tehnyt. Paperikääröissä on fimo-saippuat.


Kalusteita makuuhuoneeseen

Maalasin ja verhoilin nämä jo jokin aika sitten.


Kokeilu koholakalla

Väänsin kehykset yhdestä pätkästä ohutta metallilankaa. Lenkit jäivät riittävän pieniksi, jotta lakkatippa pysyy eikä putoa. Tässä on tämän viikon miniurakka :)

sunnuntai 25. syyskuuta 2011

Pientä kirjastoon

Kokeilin tehdä vaihteeksi jotain oikein pientä. Kirjassa Edwardian Era, Miniatures in 1:12 Scale on huonekaluohjeiden lisäksi kivoja ohjeita pikkutavaroihin. Kirjeteline on oma kehitelmäni, kokosin sen kerhossa styreenilevystä ja maalasin kotona akryylein. Pöydällä kynän pyyhintäalusta ja kannellinen mustepullo (3 mm eyelet ja kulkusen kieli), kynät veistin ohuesta bambutikusta, sinettileimasin ja kellon varsi ovat sorvatusta cocktail-tikusta, kirjeveitsi on suoristetusta kulkusen kielestä ja halkaistusta cocktail-tikusta. Posti on nettiprintejä. Näitä oli kiva tehdä!

lauantai 17. syyskuuta 2011

Kirjasto muotoutuu

Tänään oli aamupäivällä aurinkoista ja sain kuvatuksi. Kuvaaminen käy haastavammaksi syksyn edistyessä. Kartanoni suuret huoneet ovat 42 cm syviä ja 33 cm leveitä, kalustuksesta tulee helposti jotenkin käytävämäistä. Vielä kun huonekorkeus on vain noin 21 cm, kattokruunu roikkuu aivan liian alhaalla. Olkoon, teen sille joskus jotain ...

Ihanaa kun blogimaailmassa tapahtuu jatkuvasti, vaikka olisi itse poissa. Toinen toistaan hienompia juttuja löytyy toisten blogeista. Kiitos kommenteistanne ja uusista lukijoista ja tosiaan kuvat saa suurennettua niitä klikkaamalla.

Pöytä on ruokailuryhmän pöytä ja saanut mahonkipetsin
sekä lakan pintaansa kuten etualan kynttiläpöytäkin.

Sohvan ja nojatuolin olen joskus verhoillut tuolla
kummallisen vihreällä kankalla. Menkööt täällä,
sopivat ainakin lattiaan.


Kynäteline ja mustekuivain ovat fimosta.
Mustepullot ovat lasihelmiä.